Veel gestelde vragen

Betalen

Kan ik ook betalen met een VVV-bon of cadeaubon?
Ja, in al onze vestigingen kunt u gewoon betalen met een VVV bon (Iris cheque).
Daarnaast hebben wij ook de Formido cadeaukaart die op te laden is tot elk gewenst bedrag tussen de 5 en 150 euro. U kunt deze bij de kassa van uw lokale Formido bouwmarkt aanschaffen en laten activeren. Momenteel is het niet mogelijk een cadeaubon in te wisselen in de webshop.

Zijn alle prijzen inclusief BTW?
Alle prijzen zijn in euro’s en inclusief 21% BTW.

Retourneren

Kan ik mijn producten retourneren?
Je kunt een artikel binnen 30 dagen retourneren in de winkel op vertoon van leverbon/kassabon.

Kan ik mijn producten ruilen?
Je kunt de meeste artikelen in de winkel ruilen.

Klachten en garantie

Ik heb een folder niet ontvangen. Waar kan ik dit doorgeven?
Heb je vragen of klachten over de bezorging van de Formido folder? Bel dan met het onderstaande telefoonnummer:

Spotta Klantenservice: 0900-8774636 (€ 0.35 p.g.) of ga naar spotta.nl/klantenservice

De medewerkers van Spotta nemen je vraag of opmerking in behandeling en proberen deze zo snel mogelijk voor je op te lossen.

Hoe dien ik een klacht in?
Voor vragen over producten kun je contact opnemen met één van onze Formido vestigingen. Vind hier een vestiging bij jou in de buurt.

Voor vragen of klachten over bestellingen, betalingen, retouren, garanties e.d. kan je telefonisch contact opnemen of een email sturen naar de Formido vestiging waar je je producten hebt gekocht.

Kan ik met een klacht over een artikel ook naar een andere winkel gaan dan waar ik mijn artikel gekocht heb?
Nee, klachten en retouren kunnen uitsluitend behandeld worden door de winkel die het product heeft geleverd.

Hoe lang heb ik garantie op een artikel?
Voor alle producten verkocht via Formido gelden de garantie- en reparatiebepalingen die direct vallen onder de voorwaarden die de fabrikant meelevert met het product. Hier geldt een wettelijk minimum van 1 jaar garantie. De afhandeling van garantie en reparatie gaat rechtstreeks tussen consument en fabrikant. 

Op producten  waarvoor geen garantie- en reparatieregeling vanuit de betreffende fabrikant geldt, wordt door Formido standaard 1 jaar garantie gegeven onverminderd de wettelijke rechten omtrent garantie en conformiteit. Deze garantie houdt in dat indien het product binnen een jaar na aankoop gebreken vertoont, Formido het betreffende product kosteloos repareert of vervangt. Waar het redelijkerwijs niet mogelijk is het artikel te repareren, wordt het aankoopbedrag geheel of gedeeltelijk geretourneerd.

Uitgesloten van deze garantieregeling zijn:
–     Normale gebruiksslijtage
–     Gebreken veroorzaakt door verkeerd gebruik
–     Van buitenkomend onheil (waterschade, laten vallen, blikseminslag e.d.)
–     Gebruik zonder waarschuwingen en gebruiksinstructies in de betreffende handleidingen in acht te nemen.